26 / 04 / 2024

Kale Grubu 27 ildeki kurs programını tamamladı!

Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay, 50 ilde kurs planları bulunduğunu belirterek, "27’sinde kursları tamamladık. Kalan illeri de 3 yılda tamamlamış olacağız" dedi

Kale Grubu’nun sosyal sorumluluk projesi Meslek Edindirme Kursu’ndan Yozgat - Yerköy’de, 31 yeni usta mezun oldu, 13 usta da tekamül kursunu bitirdi. Böylece 15 bini sertifikalı 55 bin üyeli Usta Klübü’ne Yerköylü ustalar da katıldı. Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay, “Bu konudaki çalışmalara 2006’da başlamıştık. Sınavlarımıza MEB gözetmen olarak katıldı ve MEB olaylı sertifika verebildik. İlk usta kursu 1969’da İbrahim Bodur’un girişimiyle başlamıştı. 1989’da düzenli hale getirilerek usta kursları açıldı. Gelenlerin konaklama masrafları karşılanıyor. Matematik, geometri öğreniyorlar. Almanya’dan eğitim programları aldık. O zamanlar kahvelerden usta toplanırdı. Vakıf olunca duyurular oldu, ilgi gelişti. Askerlere öğretmek için Genelkurmay izniyle kurslar yaptık. Bir hakimin önerisiyle islah evlerinde kurslar verdik. Sonra tekamül kursları da başladı. 50 ilde kurs planımız var. 27’sinde yaptık. Kalan illerde 3 yılda tamamlamış olacağız. Otel ve diğer masrafları biz üstleniyoruz. Meslek edindirme kursları 50 gün sürüyor. İnşaat meslek liselerinin işliklerine katkıda bulunuyoruz. Balıkesir çıraklık okulunda çalıştık. Eğitimler için özel harç geliştirdik. Kullanılan seramikleri kırmadan sökebiliyoruz. Bu uygulama sektöre de açılabilir ve yenilemer için kolaylık olabilir” dedi.

Mesleki yeterlilik gerekiyor

Seramikte ustalığın çok önemli olduğunu vurgulayan Zeynep Bodur Okyay, ustalıkta sertifikalandırmanın önemine değindi. Zeynep Bodur Okyay, “Mesleki yeterlilik standardı getirilmesi gerekir. AB istiyor. Eğitim verenle sertifikalandıran kuruluşların ayrı olması gerekir. 81 ilin tamamında hazırlıklar bitmediği için 2015 sonuna ertelendi. Malzemeler dünyayı geziyor, müteahhitler geziyor ama ustalar gezemiyor. İşte bunun için ustalarımızın uluslararası geçerliliği olan sertifikalara ihtiyacı var. Bu yok diye müteahhitlerimiz ustaları götüremiyorlar. Bir fuarda stand kurmak için usta götürmüştük, kabul etmediler. Bizim verdiğimiz sertifikalar beş yıl geçerli. İZODER sertifika verebilen, akredite bir kuruluş. Şimdi KSV de verebilsin diye çalışmamız var” dedi.

KSV çatısı altında

Kale Grubu eğitime katkılarını ve başka birçok sorumluluk projesini Kale Grubu ve Kurucusu İbrahim Bodur’un kurduğu “Dr. İbrahim Bodur Kaleseramik Eğitim, Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı (KSV)” aracılığıyla gerçekleştiriyor. Meslek Edindirme ve Geliştirme Uyum Kursları sayesinde 4 binden fazla işsiz genç meslek sahibi olmuş. Zeynep Bodur Okyay, “Kurs sonrası sertifikasını alan yeni ustalarımız bir okulda, tuvalet ve lavobaları yeniliyor, böylece ilk ustalıklarını da burada gerçekleştirmiş oluyorlar. Buna ‘İlk İşim, Okullarda Değişim’ diyoruz. Kursu alsınlar, bitirme sınavlarını okullarda bu işi yaparak versinler istedik. Böylece sosyal projelerin parçası oluyorlar” diye konuştu.

'Temkinli gideriz'

Zeynep Bodur Okyay, grupla ilgili gelişmeleri de şöyle anlattı:

5 yıllık yatırım perspektifimiz var. Erzurum, Mardin yatırımları tamamlandı. Mayısta Kale Frit açılıyor.  Bugünkü şartlarda bir iki yıl temkinli gideceğiz. Belirsizlikler var. Uzun vadeli kaynak bulmak zor. Sınai Kalkınma Bankası faaliyete geçmeli. Kale Havacılık’ta hedefimiz uçak motoru üretmek. Yerli jet motoru projesi var. İSG’de ar - ge merkezi açtık. Milli piyade tüfeğinde ilerliyoruz. MKE ile birlikte çalışıyoruz. Kale kalıp da ortak olacak. Yatırımı bitmek üzere, iki makinesi kaldı. TSK denemesini yaptı, seri üretime başlayacağız. Vitrifiyede, ev hanımlarının bile monte edebileceği klozet geliştirdik. Kaput gibi kapağı açılabilen pisuvar ürettik. Çan fabrikalarını tamamen yeniliyoruz.